- engstelige monstre og andre kreasjoner -

mandag 14. april 2014

Voilà: voile

Når oppdaget jeg egentlig voile? 
Altfor seint. 

Jeg liker bluser og skjorter, og har også forsøkt meg på å sy flere.
Vanlige bomullstoffer blir ofte for stive og faller dårlig synes jeg, 
mens voile derimot er lett og mykt med godt fall.

De fleste sybutikker fører masse stoffer beregnet på quilting, 
mens utvalget av stoffer til dameklær er begrenset. 

Derfor benyttes sjansen herved til å bygge opp et lite lager av voile-
voilà:


De to stoffene under er ikke voile, men de var likevel uimotståelige.
Det grønne er lin/bomull fra japanske Kokka, 
og det blomstrete er tykk bomull fra kolleksjonen til Lotta Jansdotter.

Og mens jeg drømmer om å bli gjenforent med min symaskin har det faktisk blitt vår i California. 
Dvs, vi som flyttet hit fra nord-Norge i desember har litt problemer med å registrere at årstider kommer og går. For oss passerer alle dager som sommer - lett å venne seg til... 

1 kommentar:

EllenSand sa...

Veldig fine stoff. Likte spesielt godt stoffet i midten øverst.
Voile er herlig til bluser. Ellers liker jeg også å bruke chiffon. Litt vanskeligere å sy med, men det faller enda bedre enn voile.
Las om mønsterkurset du deltok på under her. Så spennende det må ha vært på så mange måter. Misunnelig! :)
Ellen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...